مقالات

نحوه استفاده از استومی کلوپلاست

نحوه استفاده از استومی کلوپلاست

 

استومی کلوپلاست یک نوع خمیر است که برای جلوگیری از نشت های اطراف استوما، پر کردن فرورفتگی های اطراف استومی و همچنین ایجاد تحدب در آن مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول قدرت چسبندگی کیسه کلوپلاست را افزایش می دهد و به همین دلیل جهت درمان زخم های اطراف استومی نیز کاربرد دارد. منتهی یکی از مهمترین نکات برای بهره گیری کامل از آن، استفاده صحیح است. در ادامه مطلب نحوه استفاده از استومی کلوپلاست را عنوان خواهیم کرد.

استومی کلوپلاست چیست؟

استومی کلوپلاست چیست؟

استومی کلوپلاست یک نوع محافظ خمیری شکل بوده و منجر به افزایش دوام چسب کیسه و ثابت ماندن آن روی پوست می شود. به همین دلیل جهت جلوگیری از ورود ترشحات به زیر چسب بسیار موثر و کاربردی است. همچنین این محصول برای محافظت از پوست در برابر ترشحات اضافی و رطوبت زیاد بسیار مفید و کارآمد می باشد.

مزایای استفاده از استومی کلوپلاست

مزایای استفاده از استومی کلوپلاست

با توجه به توضیحات ارائه شده در رابطه با این محصول کم و بیش مزایای آن نیز عنوان شد اما باید گفت که مزایای استفاده از این محافظ فقط شامل موارد عنوان شده نیست و علاوه بر آنها مزایای دیگری نیز دارد که مهمترین آنها شامل موارد زیر است.

  • محافظت از پوست
  • جذب رطوبت اضافی پوست و خشک نگه داشتن سطح آن
  • افزایش میزان ماندگاری چسب روی پوست
  • جلوگیری از نشت محتویات درون کیسه و ترشحات اطراف زخم
  • به حداقل رساندن و کاهش عوارض جانبی و مشکلات پوستی
  • پوشش کامل ناهمواری های اطراف پوست و ایجاد یک سطح کاملاً هموار

نحوه صحیح استفاده از استومی کلوپلاست

نحوه صحیح استفاده از استومی کلوپلاست

استومی کلوپلاست درون یک تیوب قرار دارد و از این رو استفاده از آن بسیار راحت است. به این ترتیب جهت استفاده از محصول ابتدا باید تیوب را اندکی فشار داده تا به میزان مورد نیاز از آن خارج شود. سپس لایه ای نازک از خمیر یا کرم درون تیوب را روی ناحیه استومی مالید. آنگاه باید با کمک یک دستمال یا پارچه تمیز اضافه آن را پاک کرده و جهت خشک شدن خمیر باید  چند دقیقه صبر نمود و پس از خشک شدن آن پوشش مورد نظر را استفاده کرد.

یکی از مهمترین ویژگی های قابل ذکر برای این نوع کرم یا خمیر پایین بودن میزان الکل آن می باشد. همین ویژگی سبب شده است که استفاده از آن منجر به ایجاد درد و سوزش در محل استفاده نشود.

چند نکته مهم برای استفاده از استومی کلوپلاست

همانطور که در مطالب قبلی عنوان شد استفاده از استومی کلوپلاست فرایند ساده ای دارد. اما با این حال کسانی که برای اولین بار می خواهند از این محصول استفاده کنند باید دقت بیشتری به خرج دهند. زیرا استفاده نادرست از خمیر استومی کلوپلاست منجر به نشت ترشحات خواهد شد. اما کسانی که تجربه و همچنین آشنایی کافی استفاده از این محصول را دارند می دانند که استفاده صحیح و درست از آن شرایط بسیار راحت تری برای بیمار فراهم می کند.

در قسمت پایین کیسه استوما چسبی وجود دارد که باید این چسب به پوست بچسبد. محل اتصال چسب کیسه استوما و پوست بسیار حساس بوده و حتی گاهی اوقات ممکن است منجر به ایجاد حساسیت برای برخی از افراد شود. استفاده از خمیر استومی در چنین شرایطی بسیار مناسب بوده و مانع از بروز علائم حساسیت در افراد حساس می شود.

یکی از عوارض حساسیت پوست به چسب کیسه استومی افزایش ترشحات زائد است که استفاده از خمیر استومی منجر به جلوگیری از ترشحات زائد می شود.مهمترین ویژگی های استومی کلوپلاست

مهمترین ویژگی های استومی کلوپلاست

استومی کلوپلاست ویژگی های مختلفی را به همراه دارد که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

  • این محصول با استفاده از استانداردهای بین المللی تولید می شود و همین عامل سبب شده است که در مقایسه با دیگر موارد مشابه کیفیت بالاتری داشته باشد
  • دیگر ویژگی مثبت قابل ذکر برای استومی کلوپلاست استفاده راحت آن است. همچنین پس از استفاده نیز به سرعت خشک می شود
  • این محصول قابلیت بالایی برای جذب رطوبت و جلوگیری از نفوذ مواد زائد دارد
  • در برابر حرکات بدن و فشار نیز کاملاً مقاوم است
  • این محصول فرمولاسیون منحصر به فردی دارد و با استفاده از مواد اولیه با کیفیت به تولید می رسد. همین عامل سبب شده است که از ماندگاری بالایی برخوردار باشد و همچنین منجر به تحریک پوست نمی شود.
  • هرچند که مهمترین هدف استفاده از خمیر استومی جذب بهتر ترشحات و رطوبت اطراف آن است. اما این محصول منجر به افزایش طراوت و نرمی پوست می شود و از خشکی بیش از حد آن جلوگیری می کند.
  • دیگر ویژگی آن عدم ایجاد حساسیت و سازگاری با انواع پوست است.

خرید استومی کلوپلاست

خرید استومی کلوپلاست

با توجه به توضیحات ارائه شده می توان نتیجه گرفت که استفاده از این محصول برای بیمارانی که جراحی استرما انجام داده‌اند مزایای مختلفی به همراه دارد. اما به شرط آنکه هم درست استفاده شود و هم آنکه محصول اصیل، با کیفیت و قابل تایید مورد استفاده قرار بگیرد. به عبارت دیگر این دسته از محصولات نیز در انواع مختلفی و با برندهای متفاوت در بازار وجود دارند که عملکرد و کیفیت تمامی آنها در یک سطح نیست.

بنابراین کسانی که می خواهند بهترین استفاده را از این نوع خمیر ببرند حتماً باید در انتخاب مرجع خرید دقت کافی داشته باشند و برای خرید به مراکزی مراجعه کنند که از اعتبار و اصالت مطمئنی برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *